Електрически мотрисен влак БДЖ серии 30 и 31

от Уикипедия, свободната енциклопедия
Мотрисен влак серия 30 / 31
ПроизводителSiemens AG – Германия
Производство2007 / 2008
Междурелсие1435 mm
Предназначениемотрисен влак
Колоосна формулаВ′о(2')(2')В′о / В′о(2')(2')(2')В′о
Период на експлоатацияот 2008 г.
Спецификации
Дължина57 662 / 73 502 mm
Ширина2830 mm
Височина3609 mm
Маса114 000 / 139 000 kg
Макс. скорост140 km/h
Служебно тегло51 700 kg
Сцепно тегло51 700 kg
Мин. диаметър в крива125 m
Вид ток и напрежение50 Hz променл. ел. ток 25 kV
Натоварване на ос18,0 t
Диаметър на задвижващите колооси850 mm
Електрически мотрисен влак БДЖ серии 30 и 31 в Общомедия

Електрическите мотрисни влакове (ЕМВ) са строени в немската фирма Siemens AG през 2007 и 2008 г. Доставени са като 3-вагонен вариант (серия 30.000) и 4-вагонен (серия 31.000). Те са оформени в еднакъв стил с доставените по-рано за БДЖ дизелови мотрисни влакове серия 10.000, известни и с названието Сименс Дезиро.

Според мястото им в композицията и монтираното в тях оборудване, 3-вагонните ЕМВ серия 30.000 са комплектовани от следните единици: главен челен тракционен и команден вагон (А), втори челен и тракционен команден вагон (В) и междинен вагон (С). При ЕМВ серия 31.000 междинните вагони са два (С и D). В експлоатационни условия единиците на мотрисните влакове са неделими. Всеки от командните вагони има по една двуосна талига под кабината на машиниста и общи талиги между тях и прикачните вагони. Общият брой на местата за сядане в серия 30.000 е 333 (143 седящи), а в серия 31.000 – 438 (184 седящи). Всяка от двете колооси на двигателната талига е със собствено задвижване. Тяговите двигатели са променливотокови трифазни, асинхронни, с накъсо съединен ротор. Спирачките са дискови.

Експлоатационното означение включва серията и поредните номера от 001, като вагоните А са с нечетните номера, а вагоните В – четните. За междинните вагони поредните номера започват от 401 нагоре, като вагоните С са с нечетните номера, а вагоните D – четните. Освен това пред серията и номера на всеки вагон е изписано с по-малък размер числото 9452. Съгласно фиш 438-3 на UIC (Международния съюз на железниците) това означава: 9 – тракционен подвижен състав, 4 – тракционен и междинен вагон в състава на ЕМВ и 52 – кодът на българските железници. От 9-те цифри на този стандартизиран номер се изчислява контролната цифра, също изписвана с по-малък размер и отделена с точка от останалите.

Експлоатационни и фабрични данни за мотрисните влакове[1][редактиране | редактиране на кода]

Експлоатационни означения на ЕМВ серия 30.000
ЕМВ Вагон тип БДЖ
Експл. номер
фабр. №/година Бележки
1 А 9452 30 001.6 94221/2007
С 9452 30 401.8 94222/2007
В 9452 30 002.4 94223/2007
2 А 9452 30 003.2 94224/2007
С 9452 30 403.4 94225/2007
В 9452 30 004.0 94226/2007
3 А 9452 30 005.7 94227/2007
С 9452 30 405.9 94228/2007
В 9452 30 006.5 94229/2007
4 А 9452 30 007.3 94230/2007
С 9452 30 407.5 94231/2007
В 9452 30 008.1 94232/2007
5 А 9452 30 009.1 94233/2007
С 9452 30 409.1 94234/2007
В 9452 30 010.7 94235/2007
6 А 9452 30 011.5 94236/2007
С 9452 30 411.7 94237/2007
В 9452 30 012.3 94238/2007
7 А 9452 30 013.3 94239/2007
С 9452 30 413.3 94240/2007
В 9452 30 014.9 94241/2007
8 А 9452 30 015.8 94242/2007
С 9452 30 415.8 94243/2007
В 9452 30 016.4 94244/2007
9 А 9452 30 017.2 94245/2007
С 9452 30 417.4 94246/2007
В 9452 30 018.0 94247/2007
10 А 9452 30 019.6 94248/2007
С 9452 30 419.0 94249/2007
В 9452 30 020.6 94250/2007
11 А 9452 30 021.4 94251/2007
С 9452 30 421.6 94252/2007
В 9452 30 022.2 94253/2007
12 А 9452 30 023.0 94254/2007
С 9452 30 423.2 94255/2007
В 9452 30 024.8 94256/2007
13 А 9452 30 025.5 94257/2007
С 9452 30 425.7 94258/2007
В 9452 30 026.3 94259/2007
14 А 9452 30 027.1 94260/2007
С 9452 30 427.3 94261/2007
В 9452 30 028.9 94262/2007
15 А 9452 30 029.7 94263/2007
С 9452 30 429.9 94264/2007
В 9452 30 030.5 94265/2007
Експлоатационни означения на ЕМВ серия 31.000
ЕМВ Вагон тип БДЖ
Експл. номер
фабр. №/година Бележки
1 А 9452 31 001.5 94266/2008
С 9452 31 401.7 94267/2008
D 9452 31 402.5 94268/2008
В 9452 31 002.3 94269/2008
2 А 9452 31 003.1 94270/2008
С 9452 31 403.3 94271/2008
D 9452 31 404.1 94272/2008
В 9452 31 004.9 94273/2008
3 А 9452 31 005.6 94274/2008
С 9452 31 405.8 94275/2008
D 9452 31 406.4 94276/2008
В 9452 31 006.4 94277/2008
4 А 9452 31 007.2 94278/2008
С 9452 31 407.4 94279/2008
D 9452 31 408.2 94280/2008
В 9452 31 008.0 94281/2008
5 А 9452 31 009.8 94282/2008
С 9452 31 409.0 94283/2008
D 9452 31 410.8 94284/2008
В 9452 31 010.6 94285/2008
6 А 9452 31 011.4 94286/2008
С 9452 31 411.6 94287/2008
D 9452 31 412.4 94288/2008
В 9452 31 012.2 94289/2008
7 А 9452 31 013.0 94290/2008
С 9452 31 413.2 94291/2008
D 9452 31 414.5 94292/2008
В 9452 31 014.0 94293/2008
8 А 9452 31 015.5 94294/2008
С 9452 31 415.7 94295/2008
D 9452 31 416.5 94296/2008
В 9452 31 016.3 94297/2008
9 А 9452 31 017.1 94298/2008
С 9452 31 417.3 94299/2008
D 9452 31 418.1 94300/2008
В 9452 31 018.9 94301/2008
10 А 9452 31 019.7 94302/2008
С 9452 31 419.9 94303/2008
D 9452 31 420.7 94304/2008
В 9452 31 020.5 94305/2008

Литература[редактиране | редактиране на кода]

  • Димитър Деянов, Стефан Деянов:Локомотивите на Българските държавни железници, София (2008).

Бележки[редактиране | редактиране на кода]